Generelt


Treningsdager - hurtigløp

For de av gruppas løpere som vil trene og konkurrere på is i vinterhalvåret har vi laget følgende rammeplaner:

Aldersbestemte løpere

Merk! - ferdig oppvarmet og klar til å gå på isen:

  • MANDAGER, kl. 18:00 – 19:00
  • TORSDAGER, kl. 18:00 – 19:00
  • LØRDAGER, kl. 09:00 – 10:30
  • KONDISJON – Egentrening f.eks. en løpetur (ca. 45 min.) eller intervalltrening (15/15 10 min 2 ganger) f.eks. onsdager når det ikke er løp.

Veteraner

  • MANDAGER, kl. 20:00 – 22:00
  • TORSDAGER, kl. 19:00 – 21:00
  • LØRDAGER, kl. 09:00 – 11:00
  • Følg forøvrig med på Facebook gruppa: Sørmarka Skøyteveteraner.

 

Treningsdager - inline

For de av gruppas løpere som vil trene på hjul igjennom vinterhalvåret og i tillegg bygge generell styrke og kondisjon for å stå best mulig rustet til neste inline sesong har vi laget følgende rammeplan. En del av dette må kjøres som egentrening.

  • TIRSDAGER - inline trening innendørs som annonseres i Spond.
  • TORSDAGER - inline trening innendørs som annonseres i Spond.
  • KONDISJON (lørdag eller søndag) - Egentrening f.eks. en løpetur (ca. 45 min.) eller intervalltrening (15/15 10 min 2 ganger) eller annen kondisjonsbyggende trening f.eks. en skitur.
  • GENERELL STYRKE - Egentrening: Ta f.eks. regelmessig en tur i svømmehallen og svøm variert i ca en time.